Nuffnang Ads

Ahad, 2 Januari 2011

Perkembangan Irfan Naqib…2 Bulan

Sekarang irfan anakku dah berusia 2 bulan. Antara perkembanagan yang dapat dilihat semasa 2 bulan ini ialah..:
  • Irfan dah mula mengenali saya ibunya. Dia akan bertindak balas bila melihat saya berada di sampingnya. Malah mendengar suara saya jer Irfan akan mula mencari arah suara itu. Irfan juga suka bila kita memanggil namanya.
  • Irfan akan menggerakkan tangan da n kakinya apabila berasa senang hati serta suka menghisap jari-jemarinya.
Tak dah orang layan, beginilah karenahnya.
  • Irfan sekarang dah mula belajar mengangkat anggota badannya. Dia akan cuba mengangkat badannya minta didukung apabila kita cuba  mengambilnya. Selain itu, Irfan juga sedang belajar mengangkat kepala dan menopang lehernya ketika saya meniarapkannya walaupun hanya dalam beberapa saat.
  •  Matanya mula dapat menangkap objek dan mengikuti gerakan objek tersebut. Sometimes, dia juga suka melihat color-color bright dan design yang unik seperti objek dalam tv.
  • Hah, yang paling best, Irfan da mula pandai berkomunikasi seperti bercakap walaupun kita  tak faham satu apa pun  katanya dan memberi respons bila diagah.. Mula tersenyum manis…hehehe..senyum yang memancing  respon ibunya untuk membuatnya tersenyum lebar.
Sukanya dia...kuat bercakap pulak tue..
  • Irfan juga sudah bijak meluahkan ekspresi nyer di kala boring, dia akan memanggil2 dengan megeluarkan suara untuk menarik perhatian ibu atau ayahnyer..

Setakat ni jer la yang dapat saya kongsikan..

1 ulasan:

Hairizal berkata...

Comelnyer....anak sapa la nie erk...huhu

Anda Mesti Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads