Nuffnang Ads

Jumaat, 28 Januari 2011

10 Panduan merealisasikan Perkahwinan Dalam Taman

Merealisasikan perkahwinan dalam taman ibarat mimpi menjadi kenyataan. Taman sememangnya menjadi lokasi paling indah buat bakal-bakal pengantin untuk mengabadikan kenangan hari bersejarah mereka. Segalanya bertambah romantis dengan tiupan angin yang membangkitkan suasana tenang di dalam taman serta pepohon hijau dan kehijauan flora yang menceriakan lagi persekitaran. Berikut sedikit panduan yang ingin di kongsikan bersaama;

  1. Pilih lokasi yang memberi pilihan untuk anda membuat majlis di tempat terbuka dan juga tertutup. Buat la perancangan yang teliti.
  2. Tetapkan jumlah tetamu yang ingin di jemput untuk memudahkan anda menentukan lokasi taman yang sesuai. Biasanya, perkahwinan dalam taman hanya melibatkan ahli keluarga, saudara-mara dan rakan-rakan terdekat dan rapat sahaja. 
  3. Pastikan anda mempunyai BAJET yang cukup.
  4. Jika lokasi majlis yang dipilih merupakan kawasan-kawasan rekreasi dan terpelihara seumpamanya, pastikan anda meminta kebenaran terlebih dahulu dari pihak berkuasa bagi mengelakkan berlakunya kesulitan.
  5. Bentuk satu pasukan kerja yang akan menguruskan segala hal perkahwinan.
  6. Tentukan tempat duduk (atau berdiri) para tetamu dan pengantin sewaktu majlis berlangsung. Ambil kira juga kedudukan matahari ketika itu.
  7. Pemilihan kad jemputan.
  8. Pemilihan  muzik yang sesuai.
  9. Pemilihan kek bertingkat dengan di hiasi bunga-bunga segar.
  10. Pilih lah konsep bufet untuk majlis tersebut.

Tiada ulasan:

Anda Mesti Suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads